We wilden onze sales op een hoger plan brengen. Door de leergang Strategisch Accountmanagement hebben wij de transitie gemaakt van een organisatie die behalve op operationeel niveau, ook op de tactische – en strategische niveaus van onze klanten en prospects te kunnen werken. Wij zijn bijna een jaar onderweg geweest en hebben nu de leergang met succes afgerond.

Door de nadruk te leggen op groepsdynamiek en op de houding van deelnemers door ze heel direct aan te spreken is de hele groep beter gaan functioneren en heeft iedereen een stap gedaan. We hebben bereikt wat we wilden bereiken: een groep medewerkers die de regie neemt.

Het was even wennen aan de directe stijl van Rombout, maar we hebben gaandeweg gezien dat dit het juiste effect had op de groep, individuele leden en management. Een geslaagde leergang!

Paul de Vries
Manager of Sales Centric

Tstimonial
Sales op strategisch niveau

Ik ben  blijvend veranderd door het traject wat we als organisatie met Rombout hebben doorlopen -en breng dagelijks het geleerde in praktijk. Bijvoorbeeld bij moeilijke gesprekken. Ik kan complexe interne psychologische processen en valkuilen doorzien en ermee omgaan. De kern isr steeds: jezelf beter leren kennen, waardoor je effectief kunt sturen op duurzame resultaten en relaties. Iedereen kent de slogan ‘Een beter milieu begint bij jezelf.’ Na het traject met Rombout wil ik daaraan toevoegen:’ Verbindend veranderen begint bij je zelf!’

Maurice Heijnen
Hoofd MER-Omgevingsdienst

Een beter milieu begint bij jezelf
Een beter milieu begint bij jezelf

We wilden als team aan de slag met Strategisch account management. Onderzoekend veranderen, lerend organiseren. Geen syllabus, maar action learning: zelf denken, zelf handelen – met ruimte en vrijheid voor (persoonlijke) ontwikkeling.

Rombout coacht door je te laten zien wat je remt. Het is aan jou om die rem er af te halen en regie te nemen. In de intervisies leerde ik anders luisteren en de juiste vragen te stellen. Door de coaching ben ik uit mijn comfortzone gestapt.

De leergang is nu ten einde en het is aan ons om aan de slag te gaan met de instrumenten en inzichten die we aangereikt hebben gekregen.
Voor mijn reis naar trusted advisor was Rombout een goede begeleider.

Bob Eijsma
Regionaal accountmanager Centric

Tstimonial
Strategisch Account Managenent

“Rombout was de trekker van onze leergang strategisch accountmanagement. Door leiderschap en manier van (door)vragen kan hij medewerkers ander laten acteren. Rombout is zeer resultaat gericht.”

Karel Kinders
Commercieel directeur Centric

Tstimonial
Leren anders acteren

Als team hadden we een complexe casus uit onze praktijken op tafel liggen waarin we al een aantal jaren bleven steken. Rombout heeft ons geholpen om het probleem te herleiden tot een proces, waarop we meer op afstand en op verschillende lagen ernaar konden kijken, met ook aandacht voor de personen en hun belangen. Zijn begeleiding was rustig vragend, ons begeleiden in keuzes maken, waar nodig ons van inzicht in processen voorzien. Hierbij toetste hij steeds of het voor ons zo herkenbaar en werkbaar was. Zijn begeleiding heeft ons als team middelen in handen gegeven om complexe vraagstukken te lijf te gaan en ons sterker gemaakt in onderlinge samenwerking.

Erwin Baas
Klinisch fysicus audioloog Kentalis

Vooruit komen – Organisatieontwikkeling
Vooruit komen is kleine stappen durven zetten

Ik ben  blijvend veranderd door het traject wat we als organisatie met Rombout hebben doorlopen -en breng dagelijks het geleerde in praktijk. Bijvoorbeeld bij moeilijke gesprekken. Ik kan complexe interne psychologische processen en valkuilen doorzien en ermee omgaan. De kern isr steeds: jezelf beter leren kennen, waardoor je effectief kunt sturen op duurzame resultaten en relaties. Iedereen kent de slogan ‘Een beter milieu begint bij jezelf.’ Na het traject met Rombout wil ik daaraan toevoegen:’ Verbindend veranderen begint bij je zelf!’

Maurice Heijnen
Hoofd MER-Omgevingsdienst

Een beter milieu begint bij jezelf
Een beter milieu begint bij jezelf

Toen ik starte als chef van de Dienst Executieve Ondersteuning (een dienst met ongeveer 600 politiemensen) hadden wij als MT sterk de behoefte aan een veranderslag en een nieuw richtsnoer voor de toekomst. In een tweedaagse  is een nieuwe richting ontwikkeld met aandacht voor de mens in de organisatie. Het resultaat was verheugend: 4 jaar later was 10% van de collega’s meer tevreden, was het ziekteverzuim fors gedaald (-5%!) en bovenal groeide de tevredenheid van interne en externe afnemers over onze diensten en producten. De mens en de organisatie doen er weer toe!

Districtschef Politie Amsterdam-Amstelland

Een nieuw richtsnoer voor de toekomst